ΚΙΝΗΣΗ
"ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ"

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με το ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ η κυβέρνηση και η ΟΛΜΕ διαλύουν τα σχολεία της ςργαζόμενης νεολαίας και τη ρίχνουν στην ανιδίκευτη εργασία-Συνεχίζουν την πολιτική της βιομηχανικής και κοινωνικής υπανάπτυξης (04122008) >>
Για το αναλυτικό πρόγραμμα των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ (04122008) >>
Να ξεσκεπάσουμε το φασιστικό κίνημα ενάντια στα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών (ΚΕΣ) (30122008) >>
Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΦΑΙΟΚΟΚΚΙΝΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ-ΓΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΜΠΟΤΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ (27122008) >>
ΟΣΕΠ-ΤΕΙ: Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (170909) >>
Να ξεσκεπάσουμε το φασιστικό κίνημα ενάντια στα ΤΕΙ-Να αποδοθούν επιτέλους στους απόφοιτους των ΤΕΙ τα επαγγελματικά τους δικαιώματα (150909) >>
Οι 4 κομματικές ηγεσίες με εργαλείο την ΟΛΜΕ προχωρούν στη διάλυση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. (13062006) >>
ΑΦΟΥ ΣΚΟΤΩΣΑΝ ΤΗΝ ΤΕΕ, ΤΩΡΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΤΗΝ «ΚΛΑΙΝΕ» email που στάλθηκε στα σχολεία της μέσης εκπαίδευσης στις 150906 >>
Η ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (31082006)
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΘΟΔΕΥΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ-ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΚΛΕΙΝΕΙ ΑΜΕΣΑ ΟΣΑ ΤΕΕ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΥΠΕΠΘ ΚΑΙ ΦΟΙΤΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ-ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΒΑΣΑΝΙΣΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (18052006) >>
Το ψευτοΚΚΕ τοποθετείται και τυπικά υπέρ της κατάργησης της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και την αφαίρεση κάθε δυνατότητας μόρφωσης και εκπαίδευσης της εργατικής τάξης και της φτωχολογιάς (11042006) >>
Η συνάντηση των ευρωπαϊκών «κομουνιστικών» κομμάτων στην Αθήνα στις 8/4/2006 με θέμα την ανατροπή της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής (11042006) >>

 
 
 
 
 
 

Η ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η κοινή πολιτική των τεσσάρων κομματικών ηγεσιών και της ΟΛΜΕ, να καταστρέψουν το δίκτυο των τεχνικών σχολών, περιβάλλεται πλέον και με τη μορφή νόμου. Ο Ν. 3475/2006 για την τεχνική εκπαίδευση θεσμοθετεί το γενικό πλαίσιο της αποειδίκευσης και της θεωρητικοποίησης των σπουδών θεσμοθετώντας τις θέσεις της ΟΛΜΕ που αποτελούν την σύνοψη της διακομματικής πολιτικής της καταστροφής. Οι υπουργικές αποφάσεις που ακολουθούν, κάτω από τις πολιτικές πιέσεις των κομματικών ηγεσιών, του πρωθυπουργού και της ΟΛΜΕ, εξειδικεύουν τις γενικές αρχές του νόμου καθορίζοντας και ειδικές μεθόδους αποειδίκευσης και διάλυσης κάθε τομέα του δικτύου των επαγγελματικών σχολών.
Στην Eπιτροπή της Bουλής ο πρόεδρος της συζήτησης για το προσχέδιο νόμου για την ΤΕΕ, σχολιάζει την διακομματική ομοφωνία ως εξής: «Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είμαι ευτυχής γι’ αυτήν τη διαδικασία. Καλόπιστα όλοι οι συνάδελφοι κατέθεσαν την αγωνία και τη σκέψη τους για την επαγγελματική εκπαίδευση που είναι μείζονος σημασίας».
Ο νόμος και οι υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα μεθοδεύουν την καταστροφή και την μετατροπή των υπολειμμάτων της τεχνικής εκπαίδευσης σε ΕΠΑΛ ως εξής:
• Οι ΕΠΑΣ δεν λειτουργούν εφέτος με γενική τάση να μην λειτουργήσουν ποτέ. Απλά ο νόμος αφήνει την δυνατότητα δημιουργίας ΕΠΑΣ στο μέλλον.
• Η φοίτηση στις Επαγγελματικές Σχολές κατάρτισης (ΕΠΑΣ) θα είναι διετής και θα εγγράφονται μαθητές απόφοιτοι της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου ή του ΕΠΑΛ.
• ΕΠΑΣ μπορούν να δημιουργούν τα υπουργεία εκτός ΥΠΕΠΘ.
• Οι σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ που είναι συνολικά 52 ΤΕΕ μαθητείας που περιλαμβάνουν πάνω από 16000 εργαζόμενους μαθητευόμενους θα λειτουργήσουν εφέτος με απόφοιτους γυμνασίου αλλά με διετές πρόγραμμα σπουδών αντί των τριών χρόνων. Στη συνέχεια θα μετατραπούν υποτίθεται σε ΕΠΑΣ. Τα υπολείμματα των σχολών μαθητείας μπορεί να διασωθούν για λίγα χρόνια επειδή λειτουργούν με προγράμματα της ΕΕ.
• Τα μεταγυμνασιακά ΙΕΚ και οποιεσδήποτε μεταγυμνασιακές σχολές δεν λειτουργούν εφέτος την Α’ τάξη. Στην ουσία παίρνουν και αυτές το δρόμο για το κλείσιμο.
• H A’ τάξη του ΤΕΕ από τεχνική επαγγελματική μετατρέπεται σε τάξη γενικής παιδείας στο ΕΠΑΛ. Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες θα δοθεί επίσης έμφαση στα μαθήματα γενικής παιδείας στην Β’ και στην Γ’ τάξη του ΕΠΑΛ.
• Οι ειδικότητες στα ΕΠΑΛ εισάγονται στην Γ’ τάξη. Στα ΤΕΕ τα δύο πρώτα έτη οδηγούσαν σε πτυχίο και με το τέλος του Γ’ έτους οι μαθητές έπαιρναν πτυχίο και επαγγελματικά δικαιώματα.
• Τα ΕΠΑΛ δεν συνδέονται με πρακτική άσκηση των μαθητών.
• Σύμφωνα με υπουργική απόφαση οι τομείς στην Β’ τάξη του ΕΠΑΛ θα είναι 9, ενώ στα ΤΕΕ ήταν 13. Καταργούνται οι τομείς κλωστουφαντουργίας, εφαρμοσμένων τεχνών, χημικών εργαστηριακών εφαρμογών και κομμωτικής.
• Οι ειδικότητες της Γ’ τάξης στα ΕΠΑΛ είναι 17 ενώ στα ΤΕΕ ήταν 42.
• Συνολικά κλείνουν 61 ΤΕΕ του υπουργείου παιδείας κυρίως απογευματινά στα οποία φοιτούσαν κυρίως εργαζόμενοι μαθητές.
Η κατάρτιση έχει σχεδόν ακυρωθεί από το καθεστώς. Διασώζεται ένα και μοναδικό της υπόλειμμα: οι σημαντικότερες σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ υποβαθμισμένες όμως και αυτές.
Το τι θα γίνει με τις ΕΠΑΣ αλλά και το περιεχόμενο του ΕΠΑΛ θα εξαρτηθεί από τον συσχετισμό δυνάμεων της κοινωνικής αντίδρασης και του λαού.
ΟΙ «ΔΙΑΦΩΝΙΕΣ»ΤΗΣ ΨΕΥΤΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΣ
Η μέθοδος της διάλυσης του δικτύου των επαγγελματικών σχολών έχει δοθεί πολύ νωρίς από την «αριστερά» που την καθοδηγεί. Αυτή διατυπώνεται καθαρά από την ΟΛΜΕ στις 16/12/2003 όταν απειλεί τον πρόεδρο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ: «Προτείνουμε να μη χρηματοδοτηθούν δράσεις που αφορούν τη δευτεροβάθμια τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση που παρέχεται από σχολές που δεν ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας. Και αυτό γιατί, η ενδεχόμενη χρηματοδότησή της θα συμβάλει στην ακόμη μεγαλύτερη πολυδιάσπαση των φορέων που προσφέρουν τεχνική – επαγγελματική εκπαίδευση. Αντί όλες οι σχολές να εποπτεύονται από το Υπ. Παιδείας, δίνεται η δυνατότητα να δημιουργούν ΤΕΕ όλα τα υπουργεία, τα οποία μάλιστα με τη γενναία χρηματοδότησή τους από το ΕΠΕΑΕΚ διογκώνονται. Όπως είναι γνωστό το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος είναι η ενσωμάτωση όλων των σχολικών μονάδων που παρέχουν Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στο ΥΠΕΠΘ».
Όλες οι σχολές του ΟΑΕΔ, τα ΤΕΕ των υπουργείων εκτός ΥΠΕΠΘ, τα μεταγυμνασιακά ΙΕΚ, και οποιαδήποτε άλλη σχολή κατάρτισης πριν τα 18 πρέπει να ενταχθούν στο υπουργείο παιδείας και επομένως να μετατραπούν σε ΕΠΑΛ, σ’ αυτό το υβρίδιο γενικής παιδείας. Έτσι αποφεύγεται, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, η «πολυδιάσπαση», δηλαδή συγκεντρώνονται οι τεχνικές σχολές κάτω από τον πολιτικό έλεγχο της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας και μετατρέπονται μαζικά από υβρίδια γενικής παιδείας όπως είναι τα ΕΠΑΛ σε σχολεία καθαρής γενικής παιδείας της ενιαίας 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης κάτω από οποιοδήποτε τίτλο.
Η κυβέρνηση όμως διάλεξε μικτούς τρόπους διάλυσης της κατάρτισης όπως είδαμε.
Η διαφωνία της ψευτοαριστεράς και της διακομματικής ΟΛΜΕ με τον νόμο βρίσκεται στο ότι θέλουν να μην μείνει ούτε ένα υπόλειμμα κατάρτισης και τεχνικής εκπαίδευσης, ούτε ένας τοίχος όρθιος.
Το παρακάτω απόσπασμα από την δήλωση των προέδρων των ΕΛΜΕ στις 8/6/2006 ξεκαθαρίζει το περιεχόμενο της ενιαίας εκπαίδευσης που ζητούν και που το δίνει ο νέος νόμος. Στο νέο σχολείο της καταστροφής θα κυριαρχεί η αποειδίκευση. Η ειδίκευση γίνεται για την ΟΛΜΕ και την ψευτοαριστερά μετά τα 18, στα μεταλυκειακά κέντρα. «Το πρόγραμμα σπουδών, οι σκοποί και οι στόχοι του σχολείου πρέπει να διαχωρίζονται, όσο είναι δυνατόν, από την εξειδίκευση και την κατάρτιση. Πρέπει να προβλέπεται η ενίσχυση της γενικής παιδείας και των γενικών τεχνολογικών γνώσεων, ώστε ο/η μαθητής/-τρια να αποκτά μια σοβαρή μορφωτική υποδομή αλλά και επαγγελματικά εφόδια, για να είναι ικανός/-ή, εφόσον το επιθυμεί, είτε να συνεχίσει τις σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είτε να συνεχίσει σε μεταλυκειακή ειδίκευση (ενταγμένη στο εκπαιδευτικό σύστημα) για την απόκτηση αντίστοιχων επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Η πρώτη τάξη του λυκείου της ΤΕΕ πρέπει να έχει ενιαίο πρόγραμμα (να μη χωρίζεται σε τομείς ή κύκλους) και να έχει ένα βασικό κορμό μαθημάτων ίδιο με την Α΄τάξη του γενικού λυκείου, για να είναι δυνατή η οριζόντια μεταπήδηση από το γενικό στο τεχνικό και αντίστροφα χωρίς πρόσθετο έτος. Το πρόγραμμα αυτό πρέπει να είναι σύγχρονο, σύμφωνο με τις αρχές που έχει διατυπώσει η ΟΛΜΕ για τη γενική γνώση. Πρέπει επίσης να διατηρούνται τα σημερινά γνωστικά αντικείμενα διαρθρωμένα σε τομείς και ειδικότητες στις επόμενες δύο τάξεις του λυκείου...Γι’ αυτό θα πρέπει να δημιουργηθεί Μεταλυκειακό Έτος Ειδίκευσης, με την ευθύνη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οργανικά ενταγμένο στο Λύκειο της ΤΕΕ, που θα αξιοποιεί την υποδομή και το εκπαιδευτικό προσωπικό των επαγγελματικών λυκείων, και θα περιέχει το σύνολο των ειδικοτήτων που παρέχονται σήμερα».
Ζητούν οι δημαγωγοί να διατηρηθούν οι τομείς και οι ειδικότητες των ΤΕΕ στο νέο σχολείο με την Α’ τάξη να μετατραπεί σε τάξη γενικής παιδείας όπως ακριβώς και έγινε, αλλά «Το πρόγραμμα σπουδών, οι σκοποί και οι στόχοι του σχολείου πρέπει να διαχωρίζονται, όσο είναι δυνατόν, από την εξειδίκευση και την κατάρτιση».
Και σήμερα όμως συνεχίζουν την ίδια προβοκατόρικη τακτική. Ο υπεύθυνος των δημοσίων σχέσεων της ΟΛΜΕ Κοτσιφάκης (ΣΥΝασπισμός) και ο γενικός γραμματέας Καλομοίρης (ΣΥΝασπισμός) σε κοινό τους άρθρο διαμαρτύρονται για την κατάργηση των τομέων και των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, αλλά στο τέλος όμως ζητούν την υλοποίηση των προτάσεων της ΟΛΜΕ, δηλαδή των θέσεων του προηγουμένου αποσπάσματος της απόφασης των προέδρων των ΕΛΜΕ που ζητά τον διαχωρισμό της ειδίκευσης και της κατάρτισης από το σχολείο και την μετάθεσή της μετά τα 18!: «Η απόφαση έρχεται σε συνέχεια αυτής που δόθηκε στη δημοσιότητα στις 9-08-06, με την οποία μειώνονται από 13 σε 9 οι τομείς στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ σε σχέση με τους λειτουργούντες στα σημερινά ΤΕΕ (συγκεκριμένα, εξαφανίζονται από τα ΕΠΑΛ οι τομείς Εφαρμοσμένων Τεχνών, Κλωστοϋφαντουργίας - Ένδυσης, Χημικών Εργαστηριακών Εφαρμογών και Αισθητικής - Κομμωτικής), και μειώνονται επίσης από 42 σε 17 οι ειδικότητες που θα προσφέρονται στους μαθητές της Γ' τάξης των ΕΠΑΛ σε σχέση με όσες παρέχονται στα σημερινά ΤΕΕ στο Β' κύκλο. Δηλαδή καταργούνται το 60% περίπου των σημερινών ειδικοτήτων των ΤΕΕ στις οποίες φοιτούσαν 11.677 μαθητές που αντιπροσώπευαν το 41% των μαθητών του Β΄ κύκλου. Καταργούνται, κατά συνέπεια, 773 τμήματα, που αντιπροσώπευαν το 39 % των τμημάτων του Β' κύκλου (σχολικό έτος 2004-5)..... Απαιτούμε την άμεση κατάργηση του ν. 3275/96 ( είναι τυπογραφικό λάθος τέτοιος νόμος για την εκπαίδευση δεν υπάρχει) και την υλοποίηση των ρεαλιστικών προτάσεων της ΟΛΜΕ για την ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕΕ στη λυκειακή βαθμίδα»
Και συνεχίζουν :
«Σε κάθε περίπτωση όμως και πέραν όλων των άλλων, απαιτείται άμεσα να προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας στα παρακάτω:
1. Υπογραφή νέας συμπληρωματικής Υπουργικής Απόφασης, με την οποία να μετατραπούν όλα τα ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ (και τα 61 ΤΕΕ που καταργούνται), ώστε όλα τα σχολεία να προχωρήσουν σε εγγραφές τον Σεπτέμβριο
2. Αναθεώρηση της Υπουργικής Απόφασης σχετικά με τους τομείς και τις ειδικότητες, ώστε να διατηρηθούν όλα τα υπάρχοντα γνωστικά αντικείμενα διαρθρωμένα σε τομείς και ειδικότητες στη Β΄ και στη Γ΄ Λυκείου.
3. Θεσμοθέτηση Μεταλυκειακού Έτους Ειδίκευσης, οργανικά ενταγμένου στο Επαγγελματικό Λύκειο, που θα αξιοποιεί την υποδομή και το εκπαιδευτικό προσωπικό των επαγγελματικών λυκείων, και θα παρέχει το σύνολο των ειδικοτήτων που παρέχονται σήμερα.
Είναι φανερό πως το ΥΠΕΠΘ οφείλει έστω και αυτή την ύστατη στιγμή να αφουγκραστεί τα προβλήματα της εκπαίδευσης και να αποδεχθεί τις προτάσεις των εκπαιδευτικών. Να λάβει σοβαρά υπόψη το "καμπανάκι" που κτυπούν τα προβλήματα που δημιουργεί στην ΤΕΕ η πολιτική του και τα οποία έχουμε έγκαιρα επισημάνει. Σε αντίθετη περίπτωση, το ΥΠΕΠΘ θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για την εκπαιδευτική και εργασιακή αναστάτωση που θα υπάρξει το Σεπτέμβρη. Οι εκπαιδευτικοί δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια, παρακολουθώντας απλώς τις εξελίξεις. Θα αντιδράσουμε δυναμικά, για να αντιμετωπίσουμε τα όποια προβλήματα δημιουργηθούν τη νέα χρονιά και να ανατρέψουμε αυτήν την απαράδεκτη εκπαιδευτική πολιτική, προωθώντας ταυτόχρονα τα αιτήματα του κλάδου μας, που είναι και αιτήματα ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητα».
Το πρώτο σημείο είναι η επανάληψη της πάγιας θέσης της ΟΛΜΕ που είδαμε, να μετατραπούν και όλα τα άλλα ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ εκτός από τα 61, δηλαδή και αυτά που λειτουργούν εκτός ΥΠΕΠΘ.
Με την μετατροπή όλων των ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ εξασφαλίζουν προσωρινά ότι δεν θα μειωθεί άμεσα ο αριθμός των χιλιάδων καθηγητών που θα μείνουν χωρίς δουλειά μετά το κλείσιμο των πάνω από εκατό τεχνικών σχολών στο σύνολο 443 περίπου ΤΕΕ. Έτσι με την δημιουργία πλασματικών προσωρινών θέσεων εργασίας, αφού θα περισσεύουν καθηγητές των τεχνικών μαθημάτων, θα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα μικρότερο αριθμό καθηγητών, θυμάτων της πολιτικής τους, που θα έχει υποστεί τις συνέπειες της καταστροφής, θα έχει αποσπαστεί από το αντικείμενο εργασίας του με ότι σημαίνει αυτό για τον επαγγελματισμό του, την οικονομική του κατάσταση και την οικογενειακή του ζωή.
Οι σχολές του ΟΑΕΔ όπως και των άλλων υπουργείων που θέλουν να κλείσουν είναι καθαρές σχολές παραγωγής. Αξίζει να δούμε σύμφωνα με τον ΟΑΕΔ το περιεχόμενο της μαθητείας τους:
«Τι προνόμια απολαμβάνω σπουδάζοντας στα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ.
Στα ΤΕΕ Μαθητείας του ΟΑΕΔ φροντίζουμε η φοίτησή σου να είναι αποδοτική. Το ίδιο και η επαγγελματική πορεία σου. Γι αυτό σου παρέχουμε τα παρακάτω προνόμια:
• Σημαντική εμπειρία στο αντικείμενο σου μέσα από πρακτική άσκηση σε εργοδότες που επιλέγει ο ΟΑΕΔ (κοντά στη σχολή), για δύο ολόκληρα χρόνια
• Αμοιβή και ασφάλιση από τον εργοδότη κατά τη διάρκεια της πρακτικής σου εξάσκησης
• Επίδομα στέγασης και επίδομα σίτισης
• Ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη για το Α' έτος των σπουδών σου, αν είσαι ανασφάλιστος μαθητής
• Δωρεάν βιβλία και βοηθήματα
• Αναβολή στράτευσης »
ΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΗΣ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ
Η μέθοδος της διάλυσης ποικίλει από τομέα σε τομέα του δικτύου των τεχνικών σχολών όπως έχει διαφανεί από όσα εκθέσαμε. Η μετατροπή των ημερήσιων και εσπερινών ΤΕΕ του υπουργείου Παιδείας σε Επαγγελματικά Λύκεια ΕΠΑΛ πραγματοποιείται με την αλλοίωση του τεχνικού και επαγγελματικού χαρακτήρα αυτών των σχολών, με την αντικατάσταση τεχνικών μαθημάτων από μαθήματα γενικής παιδείας. Στα ΤΕΕ αυτά, που έχουν στο πρόγραμμά τους περίπου 30% ώρες γενικής παιδείας και 70% ώρες τεχνικών μαθημάτων, μπορούν πιο εύκολα να αυξήσουν τις ώρες γενικής παιδείας, με βάση τις ήδη υπάρχουσες, με σκοπό πάντα την ακύρωση του επαγγελματικού χαρακτήρα της σπουδής. Αυτή η υπονόμευση του χαρακτήρα της επαγγελματικής σπουδής γίνεται κάτω από την δήθεν αναβάθμιση των ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ αφού τα τελευταία γίνονται νομικά ισότιμα με τα Γενικά Λύκεια. Εδώ έχουμε μια πρωτοτυπία που οι «παιδαγωγοί» της ΟΛΜΕ και η καθεστωτική διανόηση την αγνοούν σκόπιμα. Το διακομματικό καθεστώς για να υποστηρίξει το έγκλημα, την αλλοίωση του τεχνικού και επαγγελματικού χαρακτήρα των ημερήσιων και εσπερινών ΤΕΕ του ΥΠΕΠΘ με την μετατροπή τους σε ΕΠΑΛ, τα κήρυξε τα τελευταία ισότιμα με το Γενικό Λύκειο πριν καν δημιουργηθούν!!!
Ο νόμος μετατρέπει την Α’ τάξη των σημερινών ΤΕΕ σε τάξη καθαρά γενικής παιδείας του ΕΠΑΛ. Αυτή είναι θέση του προεκλογικού προγράμματος της ΝΔ και της ΟΛΜΕ. Σύμφωνα με τον νόμο ο απόφοιτος της Α’ τάξης του ΕΠΑΛ (αλλά και του γενικού λυκείου) θα μπορεί να παρακολουθεί οποιοδήποτε τομέα της Β τάξης του ΕΠΑΛ ανεξάρτητα από τον κύκλο που παρακολούθησε στην Α’ τάξη. Εξαιρείται ο ναυτικός κύκλος που είναι τελείως περιορισμένος. Επομένως οι κύκλοι της Α’ τάξης του ΕΠΑΛ είναι και αναγνωρίζονται και τυπικά χωρίς τεχνικό και επαγγελματικό περιεχόμενο, επομένως είναι ανύπαρκτοι. Το πρόγραμμα εξάλλου των μαθημάτων της Α’ τάξης του ΕΠΑΛ που ανακοινώθηκε με υπουργική απόφαση είναι πρόγραμμα γενικής παιδείας.
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ΥΠΕΠΘ έμφαση στα μαθήματα γενικής παιδείας θα δοθούν και στις Β’ και Γ’ τάξεις του ΕΠΑΛ.
Ταυτόχρονα για να φοιτήσει κανείς στις διετείς επαγγελματικές σχολές ΕΠΑΣ που σκόπιμα δεν λειτουργούν από την Α’ τάξη, θα πρέπει να πάρει το εισιτήριο είτε με την αποφοίτησή του από την Α’ τάξη του Γενικού Λυκείου, είτε την Α’ τάξη του ΕΠΑΛ.
Όμως την μέθοδο της σταδιακής μετατροπής των ΤΕΕ σε σχολεία γενικής παιδείας με ενδιάμεσο στάδιο τα ΕΠΑΛ δεν μπορούν οι σαμποταριστές να την εφαρμόζουν για τα απογευματινά ΤΕΕ του ΥΠΕΠΘ. Εδώ το καθεστώς αφήνει τις πιο ήπιες μεθόδους και αφήνει να φανεί το πιο αποκρουστικό του πρόσωπο. Καταργούν δεκάδες από αυτά γιατί οι μαθητές αυτών των σχολείων ξέρουν ακριβώς τι θέλουν, γιατί πολλοί από αυτούς ήδη εργάζονται στις ειδικότητες που σπουδάζουν. Είναι νέοι εργαζόμενοι που ζητούν μια πρώτη τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και επαγγελματική αποκατάσταση πιο αποφασιστικά από τους άλλους μαθητές των ημερησίων ΤΕΕ αλλά και από τους μαθητές των εσπερινών ΤΕΕ. Απάτες με την αλλοίωση του τεχνικού και επαγγελματικού χαρακτήρα των απογευματινών ΤΕΕ θα δημιουργήσουν ένα κίνημα ή σοβαρές αντιδράσεις των εργαζομένων αυτών μαθητών ενάντια στο φαιοκόκκινο μέτωπο της καταστροφής. Γι’ αυτό και αυτά τα ΤΕΕ τα κλείνουν. Περίπου 11500 μαθητές φοιτούσαν στα 61 ΤΕΕ που κλείνουν. Το ότι μερικά από αυτά τα τμήματα που καταργούνται είχαν μικρό αριθμό μαθητών είναι γεγονός. Αυτό όμως οφείλεται στο διαρκές διακομματικό σαμποτάζ της τεχνικής εκπαίδευσης και δεν συνεπάγεται καθόλου ότι πρέπει να κλείσουν.
Τα εσπερινά ΤΕΕ στο σύνολό τους περιλαμβάνουν ενήλικες εργαζόμενους επαγγελματίες στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα που δεν ψάχνουν για πρώτη επαγγελματική αποκατάσταση. Πολλοί από αυτούς θέλουν να πάρουν το πτυχίο για να ενταχθούν στην κρατική γραφειοκρατία. Γι αυτό και τα εσπερινά ΤΕΕ δεν αποτελούν για το καθεστώς και τον μεγαλύτερο κίνδυνο συγκρότησης κινήματος.
Η γενική μέθοδος της διάλυσης εφαρμόζεται μερικά στην περίπτωση του σαμποταρίσματος των ΤΕΕ του ΟΑΕΔ. Θα αντικατασταθεί στο μέλλον, αν μετατραπούν σε ΕΠΑΣ, η Α’ τάξη με μια τάξη γενικής παιδείας. Οι σχολές αυτές δεν έκλεισαν φέτος επειδή λειτουργούν με τα προγράμματα της ΕΕ. Αφαιρέθηκε όμως ένα έτος σπουδών.
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΑΜΠΟΤΑΖ ΟΔΗΓΕΙ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ
Αυτή την περίοδο της τεχνικής και επιστημονικής επανάστασης όλες οι αναπτυγμένες χώρες αυξάνουν το τεχνικό και επιστημονικό τους ανθρώπινο δυναμικό και αναπροσαρμόζουν διαρκώς τις δεξιότητες και τις γνώσεις του στην νέα τεχνολογία και επιστήμη. Η χώρα μας όμως κάνει το αντίθετο και διαλύει την επαγγελματική εκπαίδευση. Αυτή την διάλυση την παρουσιάζουν όλα τα κόμματα και η ΟΛΜΕ σαν πρόοδο. Η δικαιολογία είναι ότι η γενική παιδεία μορφώνει τον νέο ενώ η τεχνική εκπαίδευση αφήνει το πνεύμα του χέρσο. Με την αντικατάσταση της τεχνικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης από την εκπαίδευση της γενικής παιδείας θα αμβλυνθούν λένε οι ταξικές διαφορές ανάμεσα στην χειρωνακτική και την πνευματική εργασία. Η αποειδίκευση όμως μεγαλώνει το χάσμα αυτό γιατί ο ειδικευμένος είναι τουλάχιστον ειδικός και ως εκ τούτου απαραίτητος σε ένα τουλάχιστον τομέα. Ο ανειδίκευτος σε κανένα.
Αυτοί οι δημαγωγοί όμως προφανώς δεν θέλουν να καταργήσουν τον κοινωνικό καταμερισμό, αλλά τον τεχνικό καταμερισμό της εργασίας στα πλαίσια του συνολικού παραγωγικού προτσές, δηλαδή την ανώτερη εξειδίκευση της εργασίας, δηλαδή τελικά την ίδια την σύγχρονη παραγωγή. Υπονομεύοντας την εξειδίκευση και το επιστημονικό και τεχνολογικό πνεύμα των μαζών ρίχνουν την αξία της εργατικής δύναμης και ταυτόχρονα εμποδίζουν την παραγωγή να πραγματοποιηθεί σε ένα ανώτερο τεχνολογικό επίπεδο. Καταδικάζουν την χώρα στην μειονεξία.
Η συντριπτική πλειοψηφία του λαού και των δυνάμεων του έθνους δεν συμφωνούν με την καταστροφή του δικτύου των τεχνικών σχολών αλλά και δεν μπορούν ακόμα να οργανώσουν τις αντιστάσεις τους. Ο δημοκρατικός πόλος στην εκπαίδευση δεν έχει συγκροτηθεί ακόμα. Ούτε οι μαθητές της ΤΕΕ και της κατάρτισης θέλουν την διάλυση, ούτε και οι καθηγητές. Η αστική τάξη του ιδιωτικού κεφαλαίου παρακαλά εδώ και χρόνια για εξειδίκευση την κάθε κυβέρνηση. Σε έρευνά του ο ΟΑΕΔ δεν βρήκε ότι το 50% της υπάρχουσας ανεργίας οφείλεται στην έλλειψη εξειδίκευσης; Ο καθένας γνωρίζει ότι η ζήτηση εξειδικευμένων εργαζομένων έχει ανεβεί κατακόρυφα σε μια χώρα που έχει πλημμυρίσει από άνεργους πτυχιούχους του πανεπιστημίου. Κανείς δεν θέλει την διάλυση των τεχνικών σχολών αλλά η διάλυση είναι μια πραγματικότητα, μια ολόκληρη πολιτική..
Η διάλυση του δικτύου των επαγγελματικών σχολών είναι μέρος του βιομηχανικού και γενικότερα του παραγωγικού σαμποτάζ που ασκούν οι τέσσερις πολιτικές ηγεσίες με την καθοδήγηση της «αριστεράς». Το δίκτυο των τεχνικών σχολών που διαλύουν είναι μια τεράστια παραγωγική δύναμη που θέλουν να την σκοτώσουν, όπως σκοτώνουν και εμποδίζουν και κάθε παραγωγική επένδυση στη χώρα. Η βαρβαρότητα με την οποία το διακομματικό συντονιστικό διαλύει την ΤΕΕ και στρέφεται ενάντια στις παραγωγικές δυνάμεις και στην πνευματική ζωή της κοινωνίας εξηγείται μόνο αν κατανοηθεί η ξενόδουλη φύση της φιλοανατολικής αστικής τάξης νέου τύπου της οποίας τα συμφέροντα υπηρετεί.
Οι κοινωνικές δυνάμεις που υποστηρίζουν την διάλυση της τεχνικής εκπαίδευσης είναι οι δυνάμεις που όχι μόνο δεν την έχουν ανάγκη αλλά ωφελούνται και στρατηγικά από την διάλυσή της. Το κρατικοφασιστικό κεφάλαιο ( Κόκκαλης, Μπόμπολας, Μυτιληναίος, Γερμανός κλπ) που απομυζά τα κρατικά ταμεία δεν εξαρτά τον προϊόν της ληστείας από την άνοδο του επιπέδου της εκπαίδευσης αλλά ούτε και από την ανάπτυξη των άλλων παραγωγικών δυνάμεων. Το ίδιο και η κρατικοκομματική διεφθαρμένη γραφειοκρατία που αποτελεί τον πολιτικό στρατό αυτού του κεφαλαίου και απομυζά το κράτος και τους κοινωνικούς πόρους, διψασμένη για κοινωνική άνοδο Τις περισσότερες φορές γίνεται χειρότερη και από τα αφεντικά της όπως ο κάθε αδύναμος και εξαρτημένος τραμπούκος. Αυτό το φασιστικό τμήμα της αστικής τάξης που έχει δέσει τα συμφέροντά του με την υπανάπτυξη και τους ανατολικούς φασισμούς διαθέτει δυσανάλογα μεγάλη πολιτική δύναμη μέσα στο πολιτικό σύστημα και στον κρατικό μηχανισμό ενώ είναι μειοψηφία ακόμα και στο σύνολο της αστικής τάξης. Θέλει να δέσει την χώρα στον ανατολικό άξονα του πολέμου και του φασισμού. Η χώρα υπονομεύεται με το παραγωγικό και το μορφωτικό σαμποτάζ ώστε χρεοκοπημένη οικονομικά και ιδεολογικά, με πεσμένη την αξία της εργατικής δύναμης, βουτηγμένη στην πολιτιστική εξαθλίωση να γίνεται πολύ ευκολότερη λεία για τον ανατολικό φασισμό. Η αποκρουστική εικόνα των στελεχών της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας της εκπαίδευσης να φωνάζουν συνθήματα υπέρ της Χεζμπολάχ και των μουλάδων είναι αδιάψευστο σημάδι των εξελίξεων. Το έθνος θα βρει μπροστά του σύντομα την σημερινή καταστροφή.

31/8/2006